Petició del servei d'atenció domiciliària

Aquest tràmit permet accedir a un servei d'atenció domiciliària, que consisteix en un conjunt d'activitats adreçades a les persones i les famílies que tenen dificultats per a la realització de les activitats bàsiques de la vida quotidiana o per al seu desenvolupament personal i social amb l'objectiu de millorar la seva qualitat de vida. 

Ofereix suport i assistència en: higiene i cura de les persones (bany, higiene corporal, canvi de roba, etc.), ajuda fisicomotriu (aixecar, enllitar, caminar), control de l'alimentació, control de la medicació i cura de la salut, acompanyament en la realització de gestions, neteja a domicili (manteniment, puntual i de xoc) i bugaderia, acompanyaments fora de la llar (visites mèdiques, gestions bancàries, etc., orientació en l'administració de l'economia de la llar.

  • Es pot sol·licitar la visita dels Serveis Socials per valorar la situació.
  • En cas de reunir requisits des de Serveis Socials es tramiten les altes de servei.
     


Cal complir els requisits següents:

  • Sol·licitud del servei a Serveis Socials.
  • Tenir un estat de salut fràgil i/o patir dificultats d'àmbit social.
  • Tenir reconegut grau de dependència.
  • Tenir reconegut grau de discapacitat.
  • Patir risc d'exclusió social i/o dificultats per cobrir les activitats de la vida diària.
  • Sol·licitar visita Serveis Socials per valorar la situació.
  • En cas de reunir requisits des de Serveis Socials es tramiten les altes de servei.

Durant tot l'any. Per demanar data i hora d'entrevista: No cal documentació

Quin cost té:

Tramitació sense cost.

Quan es dóna resposta:

El termini legal és de tres mesos, a contemplar des de la data de registre de la sol·licitud (art. 42.3 de la LRJAP i modificacions).

Qui pot sol·licitar-ho:

La persona interessada o bé un/a representant degudament autoritzat/da i acreditat/da.

Cal aportar:

    • Dades identificatives de la persona interessada (física-DNI/NIE), o bé dades i autorització de la persona que la representi.

    • Informe mèdic on consti el diagnòstic de salut.

    • Justificant d'ingressos i despeses econòmiques (justificant de la pensió, declaració de la renda, rebut de lloguer, rebut de centre dia...).

    • Resolució de discapacitat i/o depedència.

Canals de tramitació:

  • Presencial

    A les oficines del Serveis Socials

Serveis Socials

C. d'Anselm Clavé, 5 - 8754 El Papiol - Barcelona
Telèfon: 93 884 59 69
Adreça electrònica: papiol.ssocials@elpapiol.cat
Horari:  
De dl. a dv. de 9:00 a 14:00 h
Dm. de 15:30 a 18:30 h
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 29.10.2018 | 08:34